سن مناسب یادگیری زبان انگلیسی

۱۴ فروردین ۱۳۹۹
هرچه کودک زودتر با زبان دوم آشنا شود، شانس بیشتری برای دستیابی به مهارت‌های کسب زبان دوم خواهد داشت. بررسی‌ها نشان داده است اگر کودک در سن زبان‌آموزی یعنی قبل از 7 تا 8 سالگی زبان دوم را بیاموزد، مهارت بهتری در تکلم زبان دوم و لهجه خواهد داشت. هرچه سن بالاتر رود، یعنی از حدود 10 سالگی به بعد توانمندی فرد در صحبت کردن به زبان دوم مانند اهالی آن زبان کاهش می‌یابد. باید اشاره کرد که نه تنها کودک می‌تواند همزمان علاوه بر زبان مادری زبان دوم را فراگیرد، بلکه می‌تواند زبان‌های دیگری را نیز به ‌طور جداگانه بیاموزد.
درصورتی که شرایط کسب زبان دوم مهیا باشد، کودک می‌تواند همزمان با زبان مادری خود زبان‌های دیگر را فرا گیرد، یعنی از ابتدای تولد تا سن 7 تا 8 سالگی بهترین زمان آموزش زبان دوم است.

آموزش زبان دوم در همه سنین می‌تواند اتفاق بیافتد اما همان‌طور که گفتیم، بهترین زمان قبل از 7 تا 8 سالگی است و بعد از این سنین معمولا آموزش زبان دوم نیازمند زمان بیشتری است و همچنین فرد موفقیت کمتری در کسب لهجه اهالی آن زبان کسب خواهد کرد.
بازی کردن یکی از راه های بسیار مفید در آموزش نه تنها کودکان٬ بلکه بزرگسالان است.
بازی کردن نه تنها آنها را سرگرم می کند و به یادگیری شان کمک می کند بلکه برای یادگیری شان هم هدف بوجود می آید.
وقتی بازی را می بری یعنی به هدفت رسیده ای.
بی بی پا یک  تبلت بسیار مدرن و قوی با قابلیت های منحصربفرد است که برای یادگیری و رشد توانایی های فراگیری و خلاقیت  سال طراحی و تولید گردیده است. در این تبلت والدین می توانند در صورت نیاز از این دستگاه به عنوان یک 6 تا 2کودکان تبلت حرفه ای  با سیستم عامل اندروید نیز استفاده نمایند و برنامه های دلخواه خود را ضمن استفاده از قابلیت اتصال از طریق وای فای به اینترنت، بر روی دستگاه دانلود کرده و استفاده نمایند..
پیش زمینه علمی طراحی محصول روانشناس معروف سوئیسی، پروفسور ژان ویلیام فریتز پیاژه، نظریه مشهور رشد شناختی را در خصوص کودکان به دنیا معرفی نمود. بر اساس این نظریه، رشد مرحله ای کودکان به چهار دسته تقسیم می گردد: 
روانشناس معروف سوئیسی، پروفسور ژان ویلیام فریتز پیاژه، نظریه مشهور رشد شناختی را در خصوص کودکان به دنیا معرفی نمود. بر اساس این نظریه، رشد مرحله ای کودکان به چهار دسته تقسیم می گردد: 
  1.  . حسی حرکتی
  2. . پیش عملیاتی
  3. عملیات عینی 7  تا 11سال.
  4. عملیات انتزاعی و صوری 11 سال به بعد
 در مرحله پیش عملیاتی قرار دارند که تصاویر،اشکال و نشانه ها در رشد و افزایش هوش و 2 تا 6سال در این بین کودکان سنین ادراک آنان نقش بسزایی ایفا می کنند.